Перейти к содержанию

Changing the module DME


Auttaporn

Рекомендуемые сообщения

Can I get some advice?

The original DME module cannot connect at all, there is no communication. Since it cannot retrieve data from the original DME module, is there any way, or software to replace the second-hand DME module for use? I would be happy if anyone can remotely fix this issue for me. Just let me know about the service fee. Thank you in advance for all the suggestions from everyone.

 

20251128_202943.jpg

20251127_154502.jpg

20251127_154514.jpg

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

connection

BMW.jpg

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

2 часа назад, horse740 сказал:

ฉันจะช่วยได้อย่างไร? ECU ที่มีโปรเซสเซอร์ SPC5777 สามารถอ่านและเขียนได้โดยไม่มีปัญหาใดๆ และไม่ต้องเปิดมันด้วย

I don't want to know how to read and write. I want to know how to program a module so that the car can start. 

34 минуты назад, Razvedka сказал:

connection

BMW.jpg

I didn't want this. I wanted a way to program the ecu module to get the car started. 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Completely transfer PFlash DFlash from one ECU to another. ISN and VIN data will be transferred along with the new dump. Or are you interested in something else? Then formulate your task correctly.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

В 30/11/2568 в 2 นาฬิกา 57 นาที, horse740 сказал:

ถ่ายโอนข้อมูล PFlash DFlash จาก ECU หนึ่งไปยังอีก ECU หนึ่งอย่างสมบูรณ์ ข้อมูล ISN และ VIN จะถูกถ่ายโอนไปพร้อมกับข้อมูลดัมพ์ใหม่ หรือคุณสนใจอย่างอื่น? จากนั้นกำหนดงานของคุณให้ถูกต้อง

The original Ecu cannot communicate, making it impossible to clone data. 

I need a favor. I would like to ask for two pieces of advice.

1. Can I search for ISN from any module? I need to find ISN to fix the DME because the original ECU cannot communicate.

2. If ISN is modified in the DME, the car can start immediately, right? Or is there another step after the ISN DME has been modified?

*Car information for BMW F30 330e

(Or do you have any suggestions to solve this problem successfully? I am ready to follow the steps you suggest.)

Thank you in advance.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

If you transfer both ISNs, the engine will start.
You need to know the DME ISN and EGS ISN before transferring.
Does the photo show a "damaged" ECU that is not communicating? What equipment are you trying to read/diagnose it with?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

I read Falsh and Eeprom with the KT200, which I couldn't read the original ecu, but the second-hand ecu I bought to replace it reads normally.

 

This is an ecu that cannot communicate in any way. 

20251127_154514.jpg

20251127_154502.jpg

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

I want to know what I would do if I couldn't read the original data from the original ECU. 

If you can't clone data from the original ecu, is there any way to make a second-hand ecu work in a car? This is what I want to know. 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

You need to know the DME ISN and EGS ISN before transferring.

Enter them into the new ECU and calculate the checksum.

But apparently you don't have any equipment to perform such operations! So, simply transfer the SPC 5777 processor from the broken one to the new ECU.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Цитата

What software or tools will be needed to read ISN from EGS? 

A flasher that can work with processors SH725xx

Цитата

Besides EGS, are there any other modules that can read ISN? 

ISN is used in the three-block BDC/DME/EGS bundle

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйте новый аккаунт в нашем сообществе. Это очень просто!

Регистрация нового пользователя

Войти

Уже есть аккаунт? Войти в систему.

Войти
×
  • Создать...