Перейти к содержанию

JEEP PATRIOT 2.4L 2011г


gtk

Рекомендуемые сообщения

Всем привет!

Прошу помощи знающих людей. Добавляли ключ (второй) XTOOL PADIII, все порядок, ключ принялся, радиоканал тоже. Проблемма в том что пропал дистанционный запуск с брелка. Подскажите куда рыть или предложите помощь в ЛС.

Спасибо! 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Был мустанг с жалобой что с брелка не запускается.Оказалось что хозя просто не знает как пользоваться запуском.

Кнопка закр.и потом кнопка запуск.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Привет.

До привязки второго ключа все работало. Закр. +кнопка запуска, даже если открыта 2х нажатие на кнопку запуска происходило закрытие и запуск. Кнопки дистанционного откр. закр. все ок! 

Кнопка запуска, 2х нажатие, 2раза моргают повороты и дальше тишина.   Концевик капота ок. Подставлял резистор ~ 1кОм. 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

9 часов назад, gtk сказал:

Кнопка запуска, 2х нажатие, 2раза моргают повороты и дальше тишина.   Концевик капота ок. Подставлял резистор ~ 1кОм. 

Там кроме концевика капота список: пунктов 10 или больше, надо всё проверить лучше с помощью диагностики.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Вот нарыл из сервис мануала, Jeep правда другой но алгоритм почти такойже.

When a valid key is received from the FOB, the security module sets the ignition position to START/CRANK

The Totally Integrated Power Module (TIPM) then turns the ignition status to START/CRANK.

If conditions are correct to start, the Powertrain Control Module (PCM) turns On the high side of the starter relay and turns the ANL_LFT signal (the crank hold signal) to True. If the TIPM is still in START/CRANK, and the ANL_LFT signal is True, then the TIPM turns On the low side of the relay and the engine will start cranking.

Once the engine is started, the PCM deactivates the double start over ride. The TIPM will then deactivate the starter either when the engine starts or the maximum time has been reach for the tip start (10 sec for gas and 25 sec for diesel).

The security module changes the ignition position to RUN if the start type is TIP start or the 2 second time expires or the PCM indicates the vehicle is not in park or neutral. The engine can be manually shut down by the driver with speeds over 5 MPH (8 KPH) in any gear.

Also note that the remote start system will automatically be cancelled if any of the following occur:

• IF THE ENGINE STALLS OR RPM EXCEEDS 2500
• NORMAL TIME OUT RUN MODE (15 MINUTES)
• CUSTOMER MOVES IGNITION INTO RUN/START
• ANY VEHICLE DOOR AJAR
• TRUNK/LIFTGATE AJAR
• HOOD AJAR
• START COUNTER REACHED
• LOW RPM SHUTDOWN
• KEY IN IGNITION
• BRAKE PRESSED
• THE HAZARD SWITCH IS PRESSED
• NOT IN PARK OR NEUTRAL
• VEHICLE SPEED HIGH
• VTA ALARM TRIGGERED
• PANIC MODE ACTIVATED
• BATTERY VOLTAGE HIGH
• BATTERY VOLTAGE LOW
• LOSS OF BATTERY VOLTAGE
• MIL ON
• LOW OIL PRESSURE
• COOLANT TEMPERATURE HIGH
• CRANK NO START
• RKE OFF MESSAGE
• VEHICLE NOT CONFIGURED
• HOOD SWITCH NOT INSTALLED OR INOPERATIVE
• NO AUTOMATIC TRANSMISSION
• INVALID KEY
• IGNITION SNA
• IGNITION NOT IN LOCK
• VEHICLE IN SHIPPING MODE
• VEHICLE NOT PROGRAMMED



Since the horn sounds and the parking lights flash, this verifies the TIPM is receiving the CAN BUS message from the security module. It also verifies the RF signal for Remote Start from the FOBIK to the module is operating correctly.

1. Using the scan tool, check the Remote Start inhibits of the TIPM or any ACTIVE DTCs listed in all modules. The inhibits are listed above.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйте новый аккаунт в нашем сообществе. Это очень просто!

Регистрация нового пользователя

Войти

Уже есть аккаунт? Войти в систему.

Войти
  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    • Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу
×
  • Создать...