Gorohuo88 67 Опубликовано 12 часов назад Поделиться Опубликовано 12 часов назад Такая ситуация при торможении и остановке втыкает первую передачу и потом сразу второю, после чего стартует со второй передачи. Масло меняное, гидроблок новый с целофана, сопровождается ошибкой p1775… В ручном режиме на первую не переключает. Если поставить на нейтраль и потом в драйв то стартует с первой передачи но как только остановишься на первую не переключает. Висит на второй и стартует со второй. может кто то сталкивался Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Spynoff 22 Опубликовано 11 часов назад Поделиться Опубликовано 11 часов назад Перетряхивайте всю проводку до коробки. Окислы такие сюрпризы преподносят. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
RAZOR85 145 Опубликовано 10 часов назад Поделиться Опубликовано 10 часов назад Из Митчелла по этой ошибке DTC P1775: SOLENOID SWITCH LATCHED IN TCC POSITION Possible Causes • Low battery voltage. • Trans control relay output circuit shorted to L-R press switch sense circuit. • TCM L-R pressure switch state reads open. • Malfunctioning transaxle solenoid pack. • Engine idle speed above specification. Diagnostic Procedure 1 Using scan tool, check Global Good Trip (GGT) counter. If GGT counter displays 3 trips or less, go to step 3. If GGT counter displays more than 3 trips, go to next step. 2 Record all DTCs and one trip failures. Using scan tool, erase DTCs. See CLEARING DIAGNOSTIC TROUBLE CODES . Drive vehicle in 2nd gear, then apply brakes until a 2-1 downshift occurs. Repeat 2 more times. Check if DTC P1775 has reset. If DTC P1775 is present, go to next step. If DTC P1775 is not present, go to step 12 . 3 Using scan tool, perform SHIFT LEVER system test. If system passes test, go to next step. If system does not pass test, go to DTC P0705: CHECK SHIFTER SIGNAL . 4 Start engine. Using scan tool, monitor idle speed. If idle speed is greater than 1100 RPM, repair high idle speed condition. If idle speed is not greater than 1100 RPM, go to next step. 5 5. Turn ignition off. Connect a 300 psi (21 kg/cm2 ) pressure gauge to L-R pressure test port. See TESTING in CHRYSLER 41TE/AE & MITSUBISHI F4AC1 OVERHAUL article. Start engine. Ensure gearshift lever is in "P" position. If pressure gauge reading is greater than 20 psi (1.4 kg/cm2 ), go to next step. If pressure gauge reading is not as specified, go to step 9 6 Using scan tool, monitor L-R pressure switch state. If scan tool displays L-R pressure switch state as OPEN, go to next step. If scan tool does not display OPEN, perform appropriate tests for other DTCs, if applicable. If no other DTCs are set, perform DTC P1791: LOSS OF PRIME . 7 Turn ignition off. Disconnect transmission solenoid pack harness connector. Measure resistance between transmission control relay output circuit and L-R pressure switch sense circuit at transmission solenoid pack harness connector. If resistance is less than 5 ohms, repair transmission control relay output circuit for a short to L-R pressure switch sense circuit. If resistance is not as specified, go to next step. 8 Replace transmission solenoid pack. Start engine. Ensure gearshift lever is in "P" position. Using scan tool, monitor L-R pressure switch state. If scan tool displays L-R pressure switch state as CLOSED, testing is complete. If scan tool does not display CLOSED, replace TCM. 9 Place gearshift lever in "R" position. If reverse gear engages, go to next step. If reverse gear does not engage, go to step 11 . 10 Check solenoid switch valve for proper operation. If valve moves back and forth freely, replacetransmission solenoid pack. If valve does not move freely, repair valve body as necessary. 11 Check for additional DTCs. If additional DTCs are set, perform appropriate test. If no other DTCs are set, perform DTC P1791: LOSS OF PRIME . 12 Inspect the following for pushed out terminals or faulty connections: • Engine Ground Connections • TCM Grounds • TCM Battery Feed • TCM Fused Ignition Switch Output Circuit • Power Feed To Transmission Control Relay Repair as necessary. If all connections are okay, inspect TCM connector pins 15 and 50. Repair as necessary. 13. If procedure in previous step fails to diagnose problem, erase DTCs using scan tool. Set GTC counter to zero. Perform VER-1A: VERIFICATION TEST . If transaxle is still not functioning correctly, go to next step. If transaxle is functioning correctly, test is complete. NOTE: Low battery voltage can be a source of many non-DTC symptoms. 14. Inspect battery voltage. Ensure battery is fully charged. Correct as needed. Perform VER-1A:VERIFICATION TEST . If battery voltage is okay, see TROUBLE SHOOTING in CHRYSLER41TE/AE & MITSUBISHI F4AC1 OVERHAUL article. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Gorohuo88 67 Опубликовано 2 часа назад Автор Поделиться Опубликовано 2 часа назад Спасибо, может найду мастеров кто разбирается Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения
Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь
Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий
Создать аккаунт
Зарегистрируйте новый аккаунт в нашем сообществе. Это очень просто!
Регистрация нового пользователяВойти
Уже есть аккаунт? Войти в систему.
Войти